För många kommer det som en överraskning att kontorsinredningen kan påverka kunderna som kommer till kontoret i Stockholm. Vad vill man ha för image, och vad vill man uppnå? Det är frågan.
När Anna och Göran beslutade sig för att slå ihop sina företag funderade de på vad de ville uppnå. De var överens om att de ville ha kunder med pengar. Det var en av anledningarna till att de hyrt kontor centralt i stan. På så vis skulle de med lätthet kunna ta sig runt till fastigheterna de skulle visa för sina kunder.
De bokade ett möte med ett designföretag som hade flera partners. Efter att ha visat dem lokalen, bad de företaget komma med ett förslag som skulle passa deras verksamhet och klientel.
Oväntat snabbt kontaktade företaget dem för ett möte. De ville visa vad de hade kommit fram till. Anna och Göran häpnades över anblicken av den kontorsinredning i Stockholm som skulle bli deras. De älskade den. Dessa designers hade fångat precis det de önskade. En look som var modern men ändå luktade av gamla pengar. Mörka, kraftfulla skrivbord som trots detta var förvånansvärt moderna.
De hade två kontor, och i varje fanns en stilren soffgrupp i skinn för lite mer avslappnade samtal med klienterna. Givetvis fanns där även en tamburmajor i mörkt trä för kunderna att hänga av sig sina märkesrockar. Det fanns också en exklusiv kaffemaskin för att kunna bjuda kunderna på det bästa medan de vilade ögonen på någon av tavlorna föreställande Gamla Stan.